کلاه قرمزی


کلوپ هواداران کلاه قرمزی و پسرخاله

کلاه قرمزی کانون خانواده را گرم نگه می‌دارد

بانی فیلم: مدیر سینما بهمن «کلاه قرمزی و بچه ننه» را فیلمی در راستای تقویت نهاد خانواده دانست.
اسماعیل هویدا مدیر سینما بهمن، درباره وضعیت گیشه سینماها در سال 91 به سوره سینما گفت: از سی‌امین جشنواره فیلم فجر در سال 90 می‌شد احتمال این رکود گیشه را در سال 91 داد. متأسفانه این احتمال با اکران های غیرهوشمندانه و چیدمان ضعیف شورای صنفی در اکران نوروزی قوی‌تر شد.
وی ادامه داد: تاکنون که نیمه سال جاری را پشت سر گذاشته‌ایم مسابقات المپیک و ماه رمضان به قضیه رکود گیشه دامن زد، البته ماه رمضان می‌توانست به واسطه اکران و چیدمان فیلم‌های پرمخاطب به نقطه قوت تبدیل شود که این اتفاق نیفتاد.
مدیر سینما بهمن افزود: فیلمی مثل «کلاه قرمزی و بچه ننه» یک فیلم ارزشی است چرا که سازندگان آن همواره سعی در گرم نگه داشتن کانون خانواده و ایجاد روابط سالم میان اعضای جامعه دارند. این فیلم می‌تواند نسبت به آثاری که با نگاه غلط به حوزه فرهنگ، سینما را به ابتذال می‌کشانند بار ارزشی بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: زمانی در سینما آزادی مردم برای تماشای «کلاه قرمزی و پسرخاله» صف می‌بستند و ما مخاطبی داشتیم که با 80 سال سن پنج مرتبه نوه‌ها و بچه‌های خود را به سینما می آورد.
هویدا افزود: با یک گل بهار نمی‌شود و در شرایطی که بهای بلیت بالا است این مقدار فروش یک فیلم به معنای پرمخاطب بودن نیست اما فیلم‌هایی که می‌توانند مخاطب بیشتری جذب کنند در عادت دادن تماشاگر به سینما رفتن تأثیر زیادی دارند.
وی ادامه داد: در سال 91 مسئله بسیار مهمی که به رکود گیشه دامن زد گران شدن بهای بلیت بود. با توجه به وضعیت اقتصادی مردم این قضیه تیشه ای بر ریشه فروش سینما در سال 91 بود. به اعتقاد من اگر دوباره بهای بلیت کمی کاهش یابد مردم رقبت بیشتری به سینما رفتن پیدا می کنند و مخاطب گسترده تری جذب می شود. چرا که در روزهای سه‌شنبه می‌بینیم به علت نیم بها بودن بلیت تماشاگران بیشتری نسبت به روزهای دیگر به سینما می‌آیند.
هویدا در پایان گفت: تداوم رفتن مردم به سینما به یک روند تبدیل می‌شود نه به صورت مقطعی با یکی دو فیلم. تجربه ثابت کرده که مردم سینما را دوست دارند این سینما است که گاهی با مدیریت غلط قدر این دوست داشتن را نمی‌داند.
 

   + علیرضا آقاابراهیمی - ۱٠:٥۸ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/٦/٥